Exclusiv
Cand un autovehicul trece ITP-ul si cand ITP-ul nu este considerat trecut
Pentru orice conducator auto care foloseste frecvent autovehiculul in diferite scopuri, orice situatie care il obliga sa nu mai foloseasca pentru o anumita perioada de timp autovehiculul este una foarte neplacuta. Printre situatiile in care un conducator auto se poate afla in situatia de a renunta pentru o perioada de timp la a mai conduce regasim si aceea in care autoturismul nu trece Inspectia Tehnica Periodica (ITP).
In momentul in care trebuie efectuat ITP-ul si urmeaza sa te prezinti intr-o statie ITP sector 5, este nevoie sa ai certitudinea ca toate normele tehnice sunt respectate de autovehicul. Doar in masura in care aceste norme sunt indeplinite, vei putea trece ITP-ul cu succes. Altfel este necesara remedierea deficientelor autovehiculului si revenirea in statia ITP dupa 30 de zile pentru a noua inspectie tehnica.
Probleme care pot fi sesizate la Inspectia Tehnica Periodica
Atunci cand un conducator auto se prezinta pentru verificarea tehnica periodica pot fi identificate anumite deficiente sau probleme la autovehicul. Complexitatea acestora reprezinta criteriul in baza caruia autovehiculul poate trece sau nu ITP-ul. Deficientele sau problemele sunt incadrate in mai multe categorii.
Avem astfel categoria deficientelor minore care includ probleme sau defectiuni care nu influenteaza gradul de siguranta al autoturismului, nu pun in pericol siguranta mediului si nici siguranta celorlalti participanti la trafic. In cazul in care deficientele identificate in timpul verificarii tehnice sunt incadrate in aceasta categorie, autovehiculele respective vor trece ITP-ul si vor avea dreptul sa ruleze pe drumurile publice in continuare.
Cea de-a doua categorie sunt probleme sau defectiunile majore. Aici se incadreaza problemele tehnice care sunt un risc major pentru siguranta autovehiculului, dar si pentru participantii la trafic. Implicit vorbim si despre un risc asupra mediului inconjurator.
Pentru autovehiculele care prezinta astfel de deficiente, conducatorii auto vor fi obligati sa remedieze problemele respective pentru a putea continua sa foloseasca autovehiculul. Practic pentru aceste probleme ITP-ul nu este trecut, fiind necesara revenirea pentru o noua inspectie tehnica periodica dupa remedierea defectiunilor.
Cea de-a treia categorie de defectiuni care pot fi identificate intr-o statie ITP sector 5 este cea in care avem deficiente periculoase. In acest caz autovehiculul este vazut drept un risc imediat si mare pentru siguranta rutiera, pentru siguranta mediului si pentru participantii la trafic. Si in acest caz autovehiculul nu trece ITP-ul si este necesara remedierea deficientelor in urmatoarele 30 de zile pentru a efectua o noua inspectie tehnica.
Pregatirea pentru efectuarea ITP-ului
Pentru orice conducator auto care trebuie sa efectueze ITP-ul, pregatirea pentru verificarea tehnica trebuie sa fie un obiectiv important de luat in calcul. In momentul in care te programezi pentru aceasta verificare trebuie sa faci anumite verificari ale autovehiculului. Trebuie verificate
franele autoturismului, luminile si sistemul de directie, functionarea stergatoarelor de parbrize sau starea parbrizului. De asemenea, se recomanda verificarea caroseriei, anvelopelor, dar si nivelul lichidului de frana, a uleiului de motor si a combustibilului.
Toate aceste verificari efectuate inainte de a merge intr-o statie ITP sector 5 pentru verificarea tehnica te pot ajuta sa treci cu brio inspectia tehnica.
Exclusiv
HORIZON CITY | Noua ancoră rezidențială din nordul Bucureștiului
HORIZON CITY, un proiect rezidențial în valoare de 130 de milioane de euro, se conturează ca una dintre cele mai solide dezvoltări din zona Pipera, atât prin amploare, cât și prin direcția modernă pe care o imprimă noilor standarde rezidențiale din nord. Dezvoltat pe aproape 23.000 mp, cu 699 de apartamente și 926 de locuri de parcare, proiectul combină conectivitatea, funcționalitatea și o abordare echilibrată a confortului rezidențial.
Amplasat pe Bulevardul Pipera, într-o zonă în care piața rezidențială s-a maturizat semnificativ, HORIZON CITY beneficiază de proximitate față de centre de afaceri, școli internaționale, clinici medicale, retail extins și infrastructură rutieră strategică. Conectivitatea devine astăzi un criteriu decisiv pentru cumpărători și investitori, iar proiectul se aliniază acestui context într-un mod coerent.

„Conectivitatea și accesul facil la infrastructură sunt astăzi decisive pentru clienți. HORIZON CITY răspunde acestei maturizări a pieței prin poziționare, planificare și un concept orientat către nevoile reale ale zonei de nord”, afirmă Cătălin Apetri Director Dezvoltare, Horizon City
Cele 699 de locuințe sunt integrate într-un masterplan care pune accent pe lumină naturală, eficiența spațiilor și acces rapid la facilitățile esențiale. Cele două niveluri de parcare subterană și infrastructura verticală modernă susțin un flux optim, iar soluțiile constructive urmăresc durabilitatea, eficiența și reducerea costurilor de întreținere esențiale într-o piață atentă la stabilitate și predictibilitate.
„Ne-am concentrat pe soluții durabile, pe un nivel ridicat de confort și pe o amplasare care servește nevoilor reale ale unei comunități dinamice”, completează Cătălin Apetri, Director Dezvoltare, Horizon City
Dezvoltarea vine într-un context urban favorabil, marcat de investiții publice semnificative. Printre acestea se numără pasajul suspendat de pe Șoseaua Petricani, proiect care va fluidiza traficul în zonă și va susține mobilitatea. În proximitate, sectorul a bugetat realizarea unei parcări publice, a unui centru comercial și a unei săli polivalente, completând ecosistemul urban din jurul HORIZON CITY.
În acest context, reprezentanții North Bucharest Investments subliniază potențialul comercial al proiectului:
„Dezvoltarea infrastructurii și dinamica zonei cresc atractivitatea proiectului. În etapa de pre-sales, vedem un interes puternic din partea clienților și investitorilor. Pentru aceștia, HORIZON CITY înseamnă acces facil, potențial de apreciere și o opțiune stabilă într-o piață în căutare de proiecte sigure și bine poziționate.”

Într-o piață care s-a maturizat și pune accent pe predictibilitate, HORIZON CITY se diferențiază printr-o construcție responsabilă, finanțare proprie fără expunere bancară și un model de dezvoltare orientat clar către comunitate. Proiectul adoptă o filozofie people-centric, în care deciziile de proiectare sunt ghidate de nevoile reale ale locuirii urbane: lumină naturală, arhitectură funcțională, acces rapid la infrastructură și integrarea într-o zonă cu potențial urban în creștere.
Sustenabilitatea este parte structurală a proiectului: prin materialele selectate, prin eficiența soluțiilor tehnice și prin atenția acordată costurilor de întreținere.
HORIZON CITY mizează pe echilibrul autentic între confort, calitate și coerența unei comunități orientate catre sustenabilitate si un lifestyle cosmopolit.
Pentru o piață interesată de siguranță, valoare și perspectivă, HORIZON CITY devine nu doar o opțiune rezidențială, ci un reper de încredere în nordul Bucureștiului.
Exclusiv
O anexă gospodărească, cuprinsă de flăcări chiar pe 1 decembrie
În aceste momente, pompierii mehedințeni intervin pentru stingerea unui incendiu izbucnit la o anexă gospodărească în orașul Vânju Mare.
La fața locului s-au deplasat de urgență două autospeciale de stingere din cadrul Stației de Pompieri Vânju Mare și o ambulanță SMURD. De asemenea, în sprijin a fost trimisă și o altă autospecială de stingere din cadrul Detașamentului de Pompieri Drobeta Turnu Severin.
Echipajele intervin pentru limitarea și lichidarea incendiului care a cuprins anexa pe o suprafață de aproximativ 300 de metri pătrați.
Din fericire, nu au fost înregistrate victime.
Citește și: Două cutremure în România, în această dimineaţă
Exclusiv
Acțiune rutieră în sistem „Cascadă” în Mehedinți și Caraș-Severin: 61 de sancțiuni și 29 de permise reținute
Polițiștii din cadrul Inspectoratelor de Poliție Județene Mehedinți și Caraș-Severin au desfășurat, ieri o amplă acțiune rutieră în sistem „Cascadă”, coordonată de Serviciile Rutiere ale celor două județe. Scopul activității l-a reprezentat creșterea gradului de siguranță rutieră, prevenirea accidentelor și combaterea principalelor cauze generatoare de evenimente rutiere.
Zeci de sancțiuni și permise reținute

În urma controalelor, polițiștii au aplicat 61 de sancțiuni contravenționale, cu o valoare totală de peste 71.000 de lei. Dintre acestea:
- 37 pentru depășirea vitezei legale,
- 1 pentru depășiri neregulamentare,
- 17 pentru alte abateri,
- 6 pentru nefolosirea centurii de siguranță.
Tot în cadrul acțiunii, au fost reținute 29 de permise de conducere.
Polițiștii au legitimat 92 de persoane prin aplicația e-DAC și au controlat 88 de vehicule.
Astfel de acțiuni vizează responsabilizarea șoferilor și diminuarea numărului de accidente provocate de nerespectarea regulilor de circulație, transmit reprezentanții Poliției Rutiere.
Citește și: (VIDEO) Ploi torențiale și cicloane devastatoare în Asia: peste 900 de morți și sute de dispăruți
-
Exclusivacum 5 zileMehedinți: Primarul comunei Gogoșu, Jean Rogoveanu, a murit în urma unui infarct
-
Exclusivacum 7 zileDe ce spune Gabriel Nicolaev că „blocajele emoționale distrug viața înainte să distrugă sănătatea” – analiza unui concept promovat în cadrul CyGuru și Medicina Nicolaev
-
Exclusivacum 2 zileMehedinți: Un bărbat a murit strivit sub tractor, la Ilovăț
-
Exclusivacum o săptămână(VIDEO) Bărbat reținut pentru distrugerea unei autospeciale de poliție la Drobeta-Turnu Severin
-
Știri din județacum 5 zileCurățare Tapițerie Oradea – Soluții Profesionale
-
Socialacum 5 zileVitalitas, proiectul lui Dragoş Dobrescu, primul centru care oferă neurofeedback pentru seniori
-
Exclusivacum 6 zileMehedințean, cercetat pentru pornografie infantilă
-
Știri din județacum 7 zileEști în Regulă cu Legislația 2025 pentru Angajarea Muncitorilor Străini? (Sau doar crezi că ești?)
