Exclusiv
Majoritatea asociațiilor de elevi din România critică măsurile comunicate de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării solicitând ferm guvernanţilor să nu adopte noi OUG
Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC), Asociaţia Elevilor din Bacău (AEBc), Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov (AEBI), Asociaţia Elevilor din Maramureş (AEM), Asociaţia Elevilor din Mureş (AEMs) şi Asociaţia Vâlceană a Elevilor (AVE) critică măsurile comunicate de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi solicită ferm guvernanţilor să nu adopte Ordonanţa de Urgenţă
Miercuri, 19 mai, Ministerul Educaţiei a publicat un comunicat de presă în care a menţionat, la nivel de ultim paragraf, faptul că proiectul de Ordonanţă de Urgenţă ce reglementează decontul navetei va fi votat în următoarea şedinţă de Guvern. Reprezentanţii elevilor au criticat profund încă de la publicarea primului proiect similar de OUG măsura, şi consideră că Ministerul Educaţiei dă dovadă de ignoranţă şi de dezinteres.
La momentul actual, Legea nr. 226/2020 prevede gratuitatea la transportul judeţean. Astfel, elevii se duc şi primesc abonamentul gratuit de la operatorii de transport, pe baza carnetului de elev, urmând ca operatorului să îi fie decontate anumite cheltuieli de către Consiliul Judeţean, în baza contractului de serviciu public.
În ciuda faptului că a trecut peste un an de la promulgarea Legii nr. 226/2020, elevii încă sunt nevoiţi să îşi achiziţioneze abonamentele la preţ întreg, fiind victime ale dezinteresului autorităţilor locale şi centrale.
În acest moment, legea nu se aplică deoarece încă de la elaborarea bugetului de stat, nu a fost prevăzut nici măcar 1 leu pentru transportul elevilor, iar Ministerul Educaţiei încearcă în aceste momente să lase impresia că problema s-ar rezolva după adoptarea ordonanţei.
Susţinem şi punem accentul pe respectarea legislaţiei în vigoare, mai legea nr. 226/2020, fără necesitatea altor norme de aplicare.
Proiectul de Ordonanţă prevede trecerea transportului judeţean în procedură de decont, fiind astfel eliminată gratuitatea, elevii navetişti fiind nevoiţi, în teorie, să îşi achiziţioneze abonamentele la preţ întreg din sume proprii, urmând să le fie decontat parţial preţul de către unitatea de învăţământ.
Mai mult, trecerea la o procedură de decont a fost introdusă la pachet cu tarife maximale impuse operatorilor de transport. Legislaţia europeană în vigoare prevede obligaţia de a încheia contracte de servicii publice pentru a stabili restricţii operatorilor privaţi, tarifele maximale fiind în contradicţie cu acestea. Naveta elevilor va ajunge astfel să fie decontată parţial sau deloc, deoarece preţurile prevăzute de tarifele maximale nu vor corespunde cu cele reale ale abonamentelor.
Menţionăm că asociaţiile de elevi au transmis o adresă prin care solicită Ministerului Educaţiei şi Cercetării să organizeze o dezbatere publică pe conţinutul proiectului de ordonanţă de urgenţă.
Precizăm faptul că organizarea unei dezbateri este obligatorii în acest caz, aşa cum prevede articolul 7, alin.(9) din Legea nr.52/2003.
Solicităm guvernanţilor să nu adopte proiectul în următoarea şedinţă de Guvern şi să organizeze în cel mai scurt timp posibil o dezbatere publică împreună cu reprezentanţii elevilor cu privire la
proiectul de ordonanţă.
„Un studiu UNICEF arată că fiecare leu investit investit în educaţie înseamnă 7 lei care se întorc în economia ţării peste ani. E important ca autorităţile să realizeze că ceea ce s-a întâmplat în ultimii ani legat de naveta elevilor, se traduce pur şi simplu în abandon şcolar pentru sute de mii de elevi. Nu este demn de un ministru sau de orice alt demnitar public să vină cu un act normativ care lasă elevii pe drumuri. Ministerul Educaţiei şi Guvernul admit faptul că nu vor să respecte legea prin acest proiect de ordonanţă de urgenţă. ” – Andreea-Sabina Spătariu, preşedinte AEC
„Transportul gratuit a reprezentat dintotdeauna o problemă gravă a sistemului de educaţie românesc.Odată cu legea 226/2020, părea că, într-un sfârşit, elevii navetişti vor avea gratuitate totală. În schimb, guvernanţii decid să facă trei paşi înapoi şi propun decontul ca metodă de asigurare a transportului, fără a consulta elevii. Astfel, solicităm guvernanţilor să nu adopte acest proiect şi să organizeze o dezbatere publică cât mai curând, pentru a lua în considerare şi părerile persoanelor vizate de această propunere, anume elevii.” – Matei Canavea, preşedinte AVE
„Decontarea navetei, în acest moment, nu este nimic mai mult decât un vis. Este inaplicabilă. Cred că este într-adevăr absurd să te încrezi într-o metodă care a mai fost utilizată şi în trecut, dar însă nu a dat rezultate. Această fantezie transpusă într-un OUG va avea repercursiuni vizând elevii navetişti, care vor rămâne fără un mod concret de a ajunge la şcoală.” – Ana-Maria Groza, preşedinte AEBI
„Guvernanţii decid încă odată să ia decizii cruciale care îi au în prim plan pe elevi, fără a-i consulta pe aceştia. Transportul gratuit este o necesitate pentru elevi, nu un moft! Este o nevoie de care pentru o perioadă cel puţin, decidenţii păreau să se ocupe, acum însă, prin dorinţa de aplicare a alternativei decontărilor ne întoarcem în acelaşi punct. Decontările vor fi asigurate de Unităţile de Învăţământ, parţial sau chiar deloc, lucru care va atrage după sine repercusiuni deloc benefice sistemului educaţional românesc.” – Cristina Miculaiciuc, preşedinte AEM
„Elevii sunt dezamăgiţi total de lipsa de interes a decidenţilor. Pentru a susţine cu adevărat educaţia în ţara noastră trebuie sa susţinem toţi elevii în mod egal, fără a îi dezavantaja în funcţie de veniturile familiei. Dorim o dezbatere publică transparentă, din care să putem înţelege aceste decizii egoiste care ignoră total elevii cu condiţii precare şi din zone dezavantajate, o dezbatere publica care să răspundă la simpla întrebare: Unde este egalitatea de şanse din sistemul de învăţământ românesc pentru elevii care n-o să mai aibă acces la educaţie? Elevii din zona rurală întotdeauna au ales să abandoneze sistemul care nu i-a susţinut, iar această decizie doar va aprofunda discrepanţele socio-economice.” – Ioana Nunu, preşedinte AEBc
„Deşi această idee, inechitabilă, de altfel, continuă să fie promovată de conducători, noi ne opunem ferm, motivele fiind evidente şi intuitive. Există confirmarea că mii de elevi, în special din mediile defavorizate, vor tinde spre abandon, acest lucru nu este dorit de nimeni.Aşadar consecinţele acestei decizii trebuie analizate în detaliu .” Miclea Partenie, preşedinte AEMs
Cine este AEC
Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC) este singura organizaţie de reprezentare a elevilor din judeţul Constanţa, fiind prima asociaţie reprezentativă independentă a elevilor, cu personalitate juridică, apărută în România, fiind înfiinţată în anul 2013 din nevoia de a exista o organizaţie independentă, condusă de elevi, care să reprezinte drepturile şi interesele elevilor. De-a lungul timpului, AEC s-a remarcat ca un actor implicat în sistemul educaţional, la nivel local şi naţional, aducând plus valoare prin rezultatele obţinute pentru elevii din judeţul Constanţa şi din România. Printre victoriile pe care AEC le-a repurtat amintim reacordarea dreptului de vot în Consiliul de administraţie pentru reprezentantul elevilor la nivel liceal (2015), obţinerea respectării legii în privinţa acordării reducerii la transportul local în comun şi a burselor şcolare pentru elevii din municipiul Constanţa (2015) şi obţinerea acordării de manuale şcolare gratuite pentru toţi elevii din clasele a XI-a şi a XII-a din România, în urma unei decizii definitive a Curţii de Apel Constanţa (2016). Mai multe informaţii sunt disponibile pe site-ul – www.asociatiaelevilor.ro.
Sursa comunicat :Biroul de presă al AEC
Sursa foto: https://google.com
Exclusiv
HORIZON CITY | Noua ancoră rezidențială din nordul Bucureștiului
HORIZON CITY, un proiect rezidențial în valoare de 130 de milioane de euro, se conturează ca una dintre cele mai solide dezvoltări din zona Pipera, atât prin amploare, cât și prin direcția modernă pe care o imprimă noilor standarde rezidențiale din nord. Dezvoltat pe aproape 23.000 mp, cu 699 de apartamente și 926 de locuri de parcare, proiectul combină conectivitatea, funcționalitatea și o abordare echilibrată a confortului rezidențial.
Amplasat pe Bulevardul Pipera, într-o zonă în care piața rezidențială s-a maturizat semnificativ, HORIZON CITY beneficiază de proximitate față de centre de afaceri, școli internaționale, clinici medicale, retail extins și infrastructură rutieră strategică. Conectivitatea devine astăzi un criteriu decisiv pentru cumpărători și investitori, iar proiectul se aliniază acestui context într-un mod coerent.

„Conectivitatea și accesul facil la infrastructură sunt astăzi decisive pentru clienți. HORIZON CITY răspunde acestei maturizări a pieței prin poziționare, planificare și un concept orientat către nevoile reale ale zonei de nord”, afirmă Cătălin Apetri Director Dezvoltare, Horizon City
Cele 699 de locuințe sunt integrate într-un masterplan care pune accent pe lumină naturală, eficiența spațiilor și acces rapid la facilitățile esențiale. Cele două niveluri de parcare subterană și infrastructura verticală modernă susțin un flux optim, iar soluțiile constructive urmăresc durabilitatea, eficiența și reducerea costurilor de întreținere esențiale într-o piață atentă la stabilitate și predictibilitate.
„Ne-am concentrat pe soluții durabile, pe un nivel ridicat de confort și pe o amplasare care servește nevoilor reale ale unei comunități dinamice”, completează Cătălin Apetri, Director Dezvoltare, Horizon City
Dezvoltarea vine într-un context urban favorabil, marcat de investiții publice semnificative. Printre acestea se numără pasajul suspendat de pe Șoseaua Petricani, proiect care va fluidiza traficul în zonă și va susține mobilitatea. În proximitate, sectorul a bugetat realizarea unei parcări publice, a unui centru comercial și a unei săli polivalente, completând ecosistemul urban din jurul HORIZON CITY.
În acest context, reprezentanții North Bucharest Investments subliniază potențialul comercial al proiectului:
„Dezvoltarea infrastructurii și dinamica zonei cresc atractivitatea proiectului. În etapa de pre-sales, vedem un interes puternic din partea clienților și investitorilor. Pentru aceștia, HORIZON CITY înseamnă acces facil, potențial de apreciere și o opțiune stabilă într-o piață în căutare de proiecte sigure și bine poziționate.”

Într-o piață care s-a maturizat și pune accent pe predictibilitate, HORIZON CITY se diferențiază printr-o construcție responsabilă, finanțare proprie fără expunere bancară și un model de dezvoltare orientat clar către comunitate. Proiectul adoptă o filozofie people-centric, în care deciziile de proiectare sunt ghidate de nevoile reale ale locuirii urbane: lumină naturală, arhitectură funcțională, acces rapid la infrastructură și integrarea într-o zonă cu potențial urban în creștere.
Sustenabilitatea este parte structurală a proiectului: prin materialele selectate, prin eficiența soluțiilor tehnice și prin atenția acordată costurilor de întreținere.
HORIZON CITY mizează pe echilibrul autentic între confort, calitate și coerența unei comunități orientate catre sustenabilitate si un lifestyle cosmopolit.
Pentru o piață interesată de siguranță, valoare și perspectivă, HORIZON CITY devine nu doar o opțiune rezidențială, ci un reper de încredere în nordul Bucureștiului.
Exclusiv
O anexă gospodărească, cuprinsă de flăcări chiar pe 1 decembrie
În aceste momente, pompierii mehedințeni intervin pentru stingerea unui incendiu izbucnit la o anexă gospodărească în orașul Vânju Mare.
La fața locului s-au deplasat de urgență două autospeciale de stingere din cadrul Stației de Pompieri Vânju Mare și o ambulanță SMURD. De asemenea, în sprijin a fost trimisă și o altă autospecială de stingere din cadrul Detașamentului de Pompieri Drobeta Turnu Severin.
Echipajele intervin pentru limitarea și lichidarea incendiului care a cuprins anexa pe o suprafață de aproximativ 300 de metri pătrați.
Din fericire, nu au fost înregistrate victime.
Citește și: Două cutremure în România, în această dimineaţă
Exclusiv
Acțiune rutieră în sistem „Cascadă” în Mehedinți și Caraș-Severin: 61 de sancțiuni și 29 de permise reținute
Polițiștii din cadrul Inspectoratelor de Poliție Județene Mehedinți și Caraș-Severin au desfășurat, ieri o amplă acțiune rutieră în sistem „Cascadă”, coordonată de Serviciile Rutiere ale celor două județe. Scopul activității l-a reprezentat creșterea gradului de siguranță rutieră, prevenirea accidentelor și combaterea principalelor cauze generatoare de evenimente rutiere.
Zeci de sancțiuni și permise reținute

În urma controalelor, polițiștii au aplicat 61 de sancțiuni contravenționale, cu o valoare totală de peste 71.000 de lei. Dintre acestea:
- 37 pentru depășirea vitezei legale,
- 1 pentru depășiri neregulamentare,
- 17 pentru alte abateri,
- 6 pentru nefolosirea centurii de siguranță.
Tot în cadrul acțiunii, au fost reținute 29 de permise de conducere.
Polițiștii au legitimat 92 de persoane prin aplicația e-DAC și au controlat 88 de vehicule.
Astfel de acțiuni vizează responsabilizarea șoferilor și diminuarea numărului de accidente provocate de nerespectarea regulilor de circulație, transmit reprezentanții Poliției Rutiere.
Citește și: (VIDEO) Ploi torențiale și cicloane devastatoare în Asia: peste 900 de morți și sute de dispăruți
-
Exclusivacum 5 zileMehedinți: Primarul comunei Gogoșu, Jean Rogoveanu, a murit în urma unui infarct
-
Exclusivacum 7 zileDe ce spune Gabriel Nicolaev că „blocajele emoționale distrug viața înainte să distrugă sănătatea” – analiza unui concept promovat în cadrul CyGuru și Medicina Nicolaev
-
Exclusivacum 2 zileMehedinți: Un bărbat a murit strivit sub tractor, la Ilovăț
-
Exclusivacum o săptămână(VIDEO) Bărbat reținut pentru distrugerea unei autospeciale de poliție la Drobeta-Turnu Severin
-
Știri din județacum 5 zileCurățare Tapițerie Oradea – Soluții Profesionale
-
Socialacum 5 zileVitalitas, proiectul lui Dragoş Dobrescu, primul centru care oferă neurofeedback pentru seniori
-
Exclusivacum 6 zileMehedințean, cercetat pentru pornografie infantilă
-
Știri din județacum 7 zileEști în Regulă cu Legislația 2025 pentru Angajarea Muncitorilor Străini? (Sau doar crezi că ești?)

